Вижте какво да направите, ако попаднете на хотел на "ужасите"

Комисията за защита на потребителите дава съвети

хотел на ужасите
Източник: Pixabay

Комисията за защита на потребителите разпространи съвети на експерти как туристи да постъпват при различни ситуации при ползването на туристически услуги през лятото. От Комисията изброяват най-често срещаните нарушения в хотели и курорти, като например защо е важно хотелът да бъде категоризиран - по категорията на мястото, където ще се настанят туристите, могат да си изградят представа какво ги очаква там. Категоризацията е в пряка връзка със съответствието на даден хотел с набор от критерии по отношение оборудването на стаите, прилежащите заведения и останалите допълнителни услуги.

Сред останалите най-често срещани неща, на които туристите трябва да обърнат внимание, са че хотелиерът е длъжен да постави ценоразпис на рецепцията. Цените трябва да са в левове, ясно изписани и в еднакъв размер спрямо всички туристи. Тази информация следва да бъде предоставена, както на български език, така и на английски.

Един СПА хотел може да се рекламира по този начин само ако притежава сертифициран СПА център. Този СПА център трябва да разполага със закрит плувен басейн. Задължително е да има и водна секция с басейн за възстановително и релаксиращо въздействие, масажна или класическа вана. Можете да разчитате още на сауна и влажна високотемпературна секция (например, парна/римска/турска баня), помещение за контрастни процедури и др.

Когато туристите са избрали хотел на база ол инклузив, той трябва да предлага поне минималния задължителен асортимент от храни и напитки в съответните часови пояси. По отношение на напитките например, задължително трябва да има топли (кафе, кафе с мляко, чай, мляко, мляко с какао, сметана), безалкохолни, алкохол (водка, бренди, джин, ликьор, мента, мастика, вино, бира) и коктейли. Храненията могат да бъдат в основния ресторант (обикновено закуска, обяд и вечеря), снекбар, лоби бар и/или пул бар (най-често следобедната закуска).

Ако по някаква причина част от обещаните услуги бъдат отказани на турист, мястото за настаняване следва да има готовността да предостави всичко обещано. В противен случай туристът следва да поискай компенсация – други подходящи услуги или отбив от цената.

Ако на място туристът открие сериозни разлики във вида и категорията на обекта, неговото местоположение и отдалеченост от плажа или обещаните допълнителни услуги с представените в рекламата в интернет, то трябва да се обърне към търговеца, на когото е заплатил, и да настоява за компенсация.

Четете още новини от България и света

От Комисията съветват при установяване на проблем туристите да уведомят управителя на хотела или представителя на туроператора или турагента, от който са закупили почивката, и да настояват да им бъде предоставено това, за което са заплатили. Ако направят допълнителни плащания поради неизпълнените ангажименти, да пазят платежните документи. Те ще са необходими, за да бъдат възстановени въпросните суми. Ако не успеят да решат проблема в диалог с търговеца на място или на по-късен етап, да потърсят съдействие от Комисията за защита на потребителите.

"Попадаме на случаи, в които обектът е категоризиран като семеен хотел или като къща за гости, а се рекламира като хотел. Това не е коректно, тъй като неслучайно Наредбата въвежда различни видове обекти и степени на категоризация и съответните изисквания, за да може даден туристически обект да получи този вид и тази категория”, обяснява председателят на КЗП Димитър Маргаритов. По думите му все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в некатегоризирани обекти, за разлика от минали години, когато това е било честа практика. "Независимо от това кога отиват на море – в средата на юни, началото на август или в края на септември, туристите трябва да получат едно и също качество на обслужването”, категоричен е Маргаритов. Той апелира към търговците да не се изкушават да свалят качеството на предлаганите от тях туристически услуги и да държат летвата високо до самия край на сезона.

Етикети: туризъм , КЗП
Роми обитават кантората на Евлоги и Христо Георгиеви в Букурещ
15:16 | 20 Октомври 2019 г.

Роми обитават кантората на Евлоги и Христо Георгие...

15:16 | 20 Октомври 2019 г.
Ромски семейства обитават сградата в Букурещ, която е била кантора и дом на нашите големи дарители – Евлоги и Христо Георгиеви. Усл...
Пожарът в \
13:18 | 20 Октомври 2019 г.

Пожарът в "Кошарите" тръгнал от запалена камина

13:18 | 20 Октомври 2019 г.
Все още не са ясни причините за пожара, избухнал вчера следобед в столично заведение.    Пламъците са тръгнали от покри...
Благотворителен търг събра 78 бона за ремонт на спортна зала в Плевен
13:06 | 20 Октомври 2019 г.

Благотворителен търг събра 78 бона за ремонт на сп...

13:06 | 20 Октомври 2019 г.
Спортният министър Красен Кралев се включи в благотворителен бал, организиран от "Лайънс клуб - Плевен", който имаше кауза за с...
Местният екстрасенс Кирчо гаси 10 дка пожар край Благоевград (СНИМКИ)
12:52 | 20 Октомври 2019 г.

Местният екстрасенс Кирчо гаси 10 дка пожар край Б...

12:52 | 20 Октомври 2019 г.
Пожар пламна над благоевградското село Рилци. Гасиха син и баща, пристигна и екип огнеборци.   Огънят тръгнал към 10.40 часа...
18:55 | 19 Октомври 2019 г.

Ето как 9 пожарни гасят пламъци в "Кошарите" (СНИМ...

18:55 | 19 Октомври 2019 г.
Гъст дим се издига от сградата на известно столично заведение в района на столичния булевард "Черни връх" и булевард "Нико...
15:26 | 19 Октомври 2019 г.

Ученици от София събират продукти за самотни възра...

15:26 | 19 Октомври 2019 г.
Ученици от Природо-математическата гимназия в София събират продукти от първа необходимост, за да ги дарят на самотните възрастни хора в ...