Осем държави искат от ЕС да спре реформите по пакета „Мобилност“ заради пандемията

ЕС трябва да подкрепи транспортните фирми, както вече е предприел стъпки за подпомагане на авиокомпаниите

Европейски съюз
Източник: Reuters

Осем държави поискаха от Европейския съюз да подкрепи фирмите за автомобилен транспорт, засегнати от избухването на коронавируса, и да спре работата по реформите на условията на труд за шофьорите на камиони, съобщава Ройтерс. Според тях това ще доведе уязвимите компании до по-лошо състояние.

В писмо, цитирано от Ройтерс, министрите на транспорта на България, Унгария, Литва, Полша, Кипър, Латвия, Малта и Румъния заявяват, че ЕС трябва да подкрепи транспортните фирми, както вече е предприел стъпки за подпомагане на авиокомпаниите.

„Ако това не се случи, ние сме на път да приемем първия пакет „Мобилност“, чиито разпоредби, комбинирани с последствията от пандемията от коронавирус, буквално ще доведат до край на много европейски фирми за автомобилен транспорт“, се казва в писмото до ръководителите на трите основни институции на ЕС.

Още новини от България и света четете тук

Още преди пандемията същите главно източноевропейски държави обмисляха правно предизвикателство към настъпващото обновяване на правилата на ЕС за товарен превоз, които според тях биха поставили в неизгодно положение фирмите им, като ги принуждават да изпращат празни камиони у дома - което води до прекомерни разходи и допълнителни въглеродни емисии.

По-богатите нации, включително Франция и Холандия, подкрепят реформите, наред с профсъюзите на работниците, които казват, че това ще направи работните места в европейския автомобилен сектор по-привлекателни.

„Това ще улесни редовното завръщане на шофьорите у дома, като се вземе предвид една от основните причини за недостиг на водачи - по-специално лошият баланс между професионалния и личния живот, за който секторът е известен“, каза Ливия Спера, генерален секретар на профсъюзната група на Европейската федерация на транспортните работници.

Новите правила ще принудят камионите да се връщат в родните страни на всеки осем седмици, ще дават право на шофьорите да се връщат у дома на всеки четири седмици и ще изискват водачите да прекарват периодите на почивка извън превозното си средство – за тяхното настаняване разходите ще поемат работодателите.

През декември мнозинство от страните от ЕС и Европейският парламент постигнаха споразумение за реформите. 27-членният блок планираше да подпише правилата на заседание на 24 март, но коронавирусът го отхвърли от дневния ред.

Автомобилният транспорт, който представлява 75% от товарните превози в рамките на ЕС, е нарушен от пандемията, тъй като страните налагат спешни проверки на границите, което води до натрупване на камиони и време за чакане повече от 24 часа, за да се пресекат някои от вътрешните граници на блока.

Изпълнителната власт на ЕС призова държавите да въведат „зелени маршрути“, за да не могат свежата продукция и медицинските материали да стават част от задръствания.

 

18:45 | 30 Май 2020 г.

Ангела Меркел: Германия издържа "теста" с коронави...

18:45 | 30 Май 2020 г.
Германската канцлерка Ангела Меркел каза днес, че нейната страна до момента е "издържала" теста с коронавируса, но добави, че в...
17:36 | 30 Май 2020 г.

Български шофьор загина в Италия, премазан в герма...

17:36 | 30 Май 2020 г.
67-годишен българин – шофьор на ТИР с немска регистрация почина снощи в болницата на град Тренто след зверска катастрофа вчера сутр...
16:34 | 30 Май 2020 г.

Северна Македония удължава с 14 дни извънредното п...

16:34 | 30 Май 2020 г.
След днешната сесия на Съвета за сигурност президентът на Република Северна Македония Стево Пендаровски обяви, че ще вземе решение за нов...
21:29 | 29 Май 2020 г.

Франция отваря паркове, градини и музеи

21:29 | 29 Май 2020 г.
Франция започва постепенно да отваря важни търговски, културни и обществени обелкти, като част от ограничаване на мерките срещу коронавир...
Европейската комисия
13:11 | 29 Май 2020 г.

ЕК: Европейската икономика се нуждае от 720 млрд. ...

13:11 | 29 Май 2020 г.
Бизнесът на държавите от ЕС още през 2020 г. ще се нуждае от ликвидност, еквивалентна на сумата от 720 милиарда евро, за да се избегне въ...
Милано
11:58 | 29 Май 2020 г.

Италия след COVID-19: Приходите от туристическа ин...

11:58 | 29 Май 2020 г.
Пандемията COVID-19 е нанесла на италианската туристическа индустрия толкова големи щети, че през 2020 г. приходите й ще намалеят с 80% в...